سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
شخص با انصاف، یاران و دوستان بسیاری دارد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29






حسگرهای کاوشگر مریخ گرد Mars Reconnaissance از سطح این سیاره تصاویر شگفتانگیزی تهیه کرده است که نشان میدهند در سطح سیاره سرخ منطقهای وجود دارد که شبیه اثر انگشت انسان است. حسگر نوری « تصویربرداری آزمایشات علمی با وضوح تصویر بالا » (HiRISE) که روی کاوشگر فضایی Mars Reconnaissance نصب شده، این تصاویر را تهیه کرده است. این کاوشگر در فاصله 300 کیلومتری از سطح مریخ قرار دارد.



این تصاویر بین ماههای آوریل و آگوست سال جاری تهیه شده اند و اکنون ناسا آنها را منتشر کرده است. شگفت انگیزترین تصویری که در میان این عکسها وجود دارد، « اثر انگشت مریخ » است! این اثر انگشت در منطقه « کوپراتس » واقع شده است. منطقه کوپراتس بخشی از سیستم عظیم درههای ژرف Valles Marineris است که در بیش از چهار هزار کیلومتر در خط استوای مریخ گسترده شده است.

به گفته دانشمندان ناسا، این خاک موجی شکل در اثر تغییرات مداوم آب و هوا که در مدت میلیونها سال رخ داده ایجاد شده است. مریخ چهارمین سیاره در سامانه خورشیدی است که در مداری طویلتر از زمین و با سرعتی کمتر از زمین حرکت میکند. هر یک باری که به دور خورشید می چرخد معادل 687 روز زمینی طول میکشد و شب و روز کمی طولانیتر از کره زمین دارد.


 نوشته شده توسط سهند در یکشنبه 90/7/24 و ساعت 4:38 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 41
بازدید دیروز: 3
مجموع بازدیدها: 38592
آرشیو
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
موسیقی وبلاگ من